Helgen är fortfarande här...

Igår blev inte träningen som planerat, blev mycket bättre.
När baby kom hem ifrån jobbet så åkte hela familjen iväg till SA. Barnen va i lekrummet. Perfekt att Novas "inskolning" blev tillsammans med sina syskon. Jag fick alltså med mig Baby till SA för att prov köra lite.
Det blev ett hårt pass bröst, axlar och biceps. Vi avslutade med 20 min på crosstrainern. Baby va glatt överaskad av gymmet så förhoppningsvis när min operation är färdig och jag piggnat till så kommer han att byta gym till SA.

Det gick jätte bra för Nova i barnpassningen så det käns också jätte bra. Aldrig roligt att lämna barnen då de är ledsna.
Nova har även fått dagis platts med start 24e Augusti. Dagiset ligger här på Göta i ett mysigt gammalt trähus. Vi skall gå och hälsa på där nu på Måndag, skal bli riktigt roligt.

För övrigt så var Fredags kvällen mycket lugn. Åt lite god mat och slappade framför tvn.

Nu har jag och barnen haft storstädning här hemma medan Baby är och jobbar. I em har vi fått önskemål om att åka till sjöbo (till Peters mamma) och fortsätta att bygga på projektet: "träkoja".

Anna!
Vad kul att du läser min blogg.
Träning och mat går oftast hand i hand. Men för en viktnedgång handlar det alltid om att göra av med fler kalorier än vad man "stoppar i sig". Alltså kan du äta mer om du rör dig mer.
Jag började för ganska exakt 8 år sedan på Viktväktarna. Om man inte vet så mycket om kost så tycker jag att Viktväktarna är ett jätte bra sätt att starta sin viktnedgång på. Det är ett sunt upplägg där du får äta allt men med måtta.
På vägen har jag lärt mig oerhört mycket om kost och träning. Jag läser oerhört mycket på olika forum och i tidningar.

Att bygga upp sin kropp med muskler tycker jag personligen är svårare. Det gäller då att hela tiden ligga på ett överskott i kalorier. Det är en omöjlig ekvation att bygga muskler och att "deffa"/banta smatidigt.

Ett tips är att sätta upp små små delmål under din resa. Att sätta upp för höga mål relaterar ofta till att man tröttnar.
Belöna dig sedan efter varje nått mål med ngt, dock inte mat. Kanske lite nya underkläder,en bok,lite nytt smink eller vad det nu kan vara.

Under vägen så får man heller inte glömma bort att leva. Jag har själv gjort misstaget att låta träning och kost ta över mitt liv som då relaterar till att man förlorar väldigt mycket under vägen.

Lycka till!

//U

Kommentarer
Postat av: cecilia åhman

Har du bestämt vad du ska göra nu då när lillskruttan börjar på dagis? Ska du fortsätta plugga igen eller? Isåfall hoppas jag att vi ses och lycka till!!

2009-05-09 @ 13:26:32
Postat av: Anna

Hejj..

tack för råden, har funderat nu ett tag på om jag ska börja på viktväktarna!

och det får nog bli så..

Du har verkligen kämpat hårt! du ska vara såå stolt.

Jag hoppas att jag är där du är om 8 år.. :) Lika fin & lycklig.!! Stort grattis till förlovningen!!



Kul med dagisplats :) hur länge har du varit hemma med Nova?? E de på Lorensbergsgården som hon fått plats??

Min mamma Jobbar där på mellanbarnen:) Jätte mysig förskolan faktist.



// Anna

2009-05-10 @ 17:47:41
URL: http://stoltmammaa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0