Förlovning...

Fredagen den 1a Maj stte jag och Peter oss i bilen och körde mot Stockholm. Nova skulle vara hos sin faster Lena under helgen och Julia och Anton hos sin pappa. Nu va det bara jag och Baby.
Vi stannade och åt frukost åvanför Jönköping. Så konstigt att vara helt själva.
I Stockholm va det strålande solsken. När vi checkat in på vårat Hotel på Söder så begav vi oss mot stan.
Det blev lite shopping och en fika i gammla stan.

På väg..


Fika...


Utsikten ifrån Hotellet...


På Fredagskvällen gjorde vi ett besök på hotellets pol,bastu och relax avdelning. Allt med utsikt mot globen. Riktigt mysigt. Ganska trötta men väldigt hungriga gjorde vi oss iordning inför kvällen. Vi drack lite vin på Hotellet sen begav vi oss mot stan igen. Vi hittade en jätte mysig Grekisk restaurang som vi tillbringade några timmar på.
Mat och vin i massor blev det.





God mat...


Lördagen blev en av det lyckligaste dagarna i mitt liv...
Vi började dagen med en god,härlig frukostbuffe innan vi begav oss mot Slussen för att därifrån ta Djurgårdsfärgan till Djurgården och Gröna Lund. Det va så fint väder hela dagen. Jag va jätte taggad när vi kom till Grönan, jag skulle nämligen få åka den nya berj och dal banan. När vi väl kommit in så visar det sig att karusell helvettet va under sevice. Satan vad arg jag va, men det gick strax över när jag vann ca ett kilo kex choklad.

På väg över till Djurgården...


Jag och min lunch...


Efter att ha insett att det inte blev någon berj och dal bana för min del promenarade vi tillbaka mot stan. Jösses vad fint det är på Djurgården så här års. Vi gick längt vill jag lova... Freån Djurgården,Strandvägen till Stureplan och sedan mot Hötorget. Vi stannade till på där och köpte lite jordgubbar som vi avnjöt i solen innan det bar iväg igen mot Sergelstorg,Gammlastan,Götgatan och till slut hamnade vi på Hotellet.
Vi bytte om till badkläder för att även denna dag avnjuta Hotellets pol avdelning men idag med två ringar i bagage.
Vi förlovade oss alltså i polen med utsikt över polen...så underbart romantiskt. Jag är så lycklig.







Söndagen blev en dag full av shopping och promenad innan vi körde hem emot Borås igen.







I morgon äj jag tillbaka i vardagen igen så förbered er för tjat om träning och mat,nu har jag haft semester på tok för länge så i Måndags körde jag igång igen,hårt som satan;)

Kram kram

Kommentarer
Postat av: cecilia åhman

Jättegrattis till förlovningen!!!

Härliga bilder oxå.

2009-05-07 @ 17:25:50
Postat av: Hanna Engman

Jag har inte varit och läst din blogg på länge och vad ser jag? Sitter här med tårar i ögonen... GRATTIS gumman!!! Vad roligt! Är så glad för er skull. Kramar!

2009-05-12 @ 14:07:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0