Söndag!

Nova vaknade 06.40 i vanlig ordning och denna morgon va det min tur att stiga upp. Gud vad trött jag va.
Efter en kopp kaffe och lite frukost så kände jag mig dock ganska myckeyt piggare.
Vi tog en morgonpomenad "hela" familjen(jag Baby och Nova,de stora barnen är hos sin pappa).

Vid Knalleland så vek jag av in till Svensons som är ett gym här i Borås. Jag skulle göra min första kroppsmätning och träna ett Step/styrka pass. Det var Christine ifrån "mitt" gym som höll i detta.
Jag blev jag jätte nöjd med mina värden,skall göra detta varannan Söndag ett tag nu för att se att jag tappar fett och inte muskler osv.

Resultat: 22/3 -09

Vikt: 61kg

% Fett: 19,6 % (
Rekomenderat är 20-30% fett 20-39 år)

% Vatten: 60,2 (Rekomendrat är 45-60%, har högt för att jag tränar så mycket,alltså bra.)

Kg mukler: 46,6 (Jag är nöjd med detta men målet är att höja här och minska i % fett)

Fysisk gradering: 8= Smal-muskl, Har låg fettprocent och normal muskelmassa.  (Vill nå nästa steg som är det sista och nr 9=låg fett procent och hög muskelmassa)

Viloförbränning: 1451 (Denna siffra skall ligga så högt som möjligt,men hur högt som är bra eller hur lågt som är dåligt har jag dålig koll på ännu, låg enligt instuktören bra på detta iaf)

Metabolisk ålder: 15 år (Ha ha, jag är alltså som en 15 åring i kroppen)

% Bukfett: 1 (vet inte om det finns en nolla, isf får jag väl sträva efter det)

Jag blev först lite paff och irriterad när jag såg min vikt i kilon men när jag sedan fick se tresten så kändes det betydligt bättre. All vätska i kroppen väger ju också en hel del.

Resten av dagen blev ganska lugn med ett litet besök till lekplatsen bara.

Kram

Kommentarer
Postat av: Nina

Du är så duktig med din träning, om man hade haft din motivation hade det varit väldigt bra..:-)

Dina värden ser jättefina ut.





Kram

2009-03-23 @ 08:09:38
URL: http://elsklingarna.blogg.se/
Postat av: Maja

Herregud gumman 61 kilo är väl inget....är inte du lika lång som ja typ 1.64, ja ska ligga mellan 60-65...kan ja lova dig att ja absolut inte gör nu...hihi

2009-03-23 @ 18:55:04
URL: http://majjans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0