Lördag-Söndag!

Det har varit en helt underbar helg tillsammans med familjen.
I Lördags jobbade Baby på dagen.
Vi(Jag,Julia och Anton) åkte och lämnade minstingen i familjen hos mamma en stund för att jag skulle gå på spinning på förmiddagen och barnen skulle leka i barn rummet på gymmet. När vi kom ner dit så visade det sig att spinningen var inställd och ingen hade ringt ifrån gymmet och sagt detta. Det blev till att köra lite styrketräning och en stund på crosstrainern. Inte alls vad jag va sugen på men när vi väl "meckat" så för att komma dit så blev det bara till att köra på.

Eftermiddagen blev relativt lugn och när Baby senare kom hem ifrån jobb så passade jag på att gå en långpromenad och "samla" lite nya krafter inför kvällens melodifestivals final.
Jag älskar allt vad melodifestival heter. Rätt låt vann helt klart. Tror att Sverige måste skicka iväg något annorlunda för att lyckas i Europa,tror vi kan gå långt med den låten.
Det blev en mysig kväll med god mat och godis. Me like.

I Söndags morse tog jag,Anton och Nova en långpromenad medan Julia och Baby satt hemma och tittade på barnprogram. Anton cyklade hela promenaden som gick runt Ramnasjön,Gässlösa,Knalleland, Stan och hem. Han är helt otrolig. Utan ett enda gnäll om att det va jobbigt.
När vi kom hem så hade grannpojken varit och knackat på och frågat efter Anton så under hela dagen sprang de imellan lägenheterna och lekplatsen.
Jag och Julia bakade när Nova sov middag. Det blev vit kladdkaka och Chokladbollar. Mumma.

Når barnens pappa varit och hämtat dem va det precis lika jobbigt som alltid. Det enda som hjälper åtminstånde lite är att göra något kreativt. jag satte på mig jogging skorna och stack iväg på en joggingtur. Skönt men ack så jobbigt.

Kvällen blev stillsam med kvällsmat framför tvn.

Kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0