Onsdag!

Blev en lång morgonpromenad idag med Nova i vagnen som avslutades på Ica maxi. Idag skulle vi få lunch gäster i form av mammor och bebisar. Lagade Chili con carne med bröd och sallad till,enkelt och gott. Till efterätt gjorde jag en super god vit kladdkaka, receptet kom ifrån Fru Linden och resultatet blev strålande och var super enkel att utföra.

Vit kladdkaka!
200g vit choklad
100g margarin
3 dl strösocker
3 dl mjöl
3 ägg

Granering:
Nötkräm
Hallon

Smält margarinet och den vita chokladen i en kastrull. Tag av kastrullen ifrån plattan och blanda sedan i strösocker,mjöl och ägg. Häll i en smord form och in i ugnen i ca 30 min i 175 grader.

När kakan kallnat något bred över ca 4 st Nötkräm över kakan och toppa med hallon.

Sååå gott.

Våra lunch gäster idag bestod av Anna och hennes Ellen, Malin och prins Wille samt Lin med sin lilla docka Bell. Nova blev plötsligt jätte stor bredvid alla bebisar. Inte tala om Ellen som "alltid" varit minst blev också "gigantisk" bredvid de två andra små liven som knappt är en månad. Nova sov dock över lunchen.
Man fattar inte hur fort tiden går med de små fören det "kommer" mindre.
Det blev i vilket fall en mysig lunch och i vanlig ordning många härliga skratt. "Tack Tjejer för en mysig eftermiddag!"

Bell och Prins Wille slog sig ner på var sin sida om Chili con carnen...


Ellen är inte mins längre...men ack så söt!


Snögga flickor...Anna och Lin


Om inte lika snygga så väldigt glada;-) Malla och Jag...


Prins Wille med sin fina Mor


I kväll var min Svägerska Lena här och passade lillskruttan en stund medan jag tränade och Baby va och övade på att svettsa. Kan ju inte missa Onsdagens step/styrka pass....kan säga att det käns i kroppen nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0