Fredag!

Morgonen brörjade med en långpromenad för både mig och Peter fast i skift. När jag kom hem ifrån promenaden så hade jag två missade samtal och ett med på mobilen. Inte helt oväntat så ville Julia åka hem efter att ha försökt att åka slalom EN gån och trillat. Julia är verkligen ingen utomhus människa eller ett barn som gillar fysisk aktivitet.
Dagen innan hade jag förklarat att de skulle vara ute hela dagen,det kommer att vara kallt och det ÄR svårt första gången man åker. Hon skulle åka med ändå....


Planerna för dagen fick göra ett helombyte. Vi packade in oss hela familjen i bilen och åkte till Ulricemansbacken. Anton fick ta över skid utrustningen som var betald för en hel dag. Swich sa det sen va han borta,han åkte upp i liften själv utan att trilla och tog sig ner på massa olika vis men roligt hade han.
Vi grillade lite korv. Julia och Nova åkte lite pulka.

Syskonen Sanell är så olika i sina sätt att vara. Julia älskar att sitta och pyssla,läsa,skriva osv, medan Anton älskar att vara ute. Att få utmaningar och kämpa tills han klarar det medan syrran är tvärt om.

På kvällen va jag helt slut efter att ha sprungit upp och ner i backen. Vi åt lite god mat i form av potatis gratäng,chivbavchi (ingen aning hur det stavas) och en super god grönsallad med fetaost. Mumma.
Anton somnade innan maten,helt slut eftter dagens utmaning medan Julia låg mellan mig och Peter och kollade på Lets dance. En super mysig kväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0