Diet!

När jag skall börja på diet så räknar jag först ut hur mitt kcal intag skall se ut. Det gör man enkelt genom att multiplicera sin vikt med 22-33. Vet man redan innan vad man vanligt vis ligger på i kcal intag så kan man utgå ifrån det och minska med 500kcal. Jag får alltid under diet liggar väldigt lågt för att nå bra resultat. Om man inte vet alls vart man brukar ligga så rekomenderar jag att börja med den högre siffran och sedan trappa neråt. Tex vikt x 33.
När jag fått fram mitt kcal intag som i mitt fall är på 1500kcal så räknar jag ut hur mycket protein jag skall äta.Det dagliga protein intaget skall ligga på 2-3 g per kilokropps vikt. I mitt fall så blir det ca 150g per dag. Efter det så räknar jag ut hur mkt fett jag skall äta. Jag äter 20-30% fett utav mitt kcal intag. Det blir ca 32g fett. Resterande kcal kan jag använda hur jag vill. Jag försöker att äta så lite kolhydrater som möjligt. Jag sprider ut kolydraterna beroende på hur jag tränar under dagen. Frukosten besår alltid av kolydrater. Oftas efter ett cardio pass. Jag försöker också vara noga med att ha fyllt på med kolydrater både innan och efter träning. Ju längre in på dagen jag kommer sänker jag mitt kolhydrat intag. Sista målet består oftas av lätt kesella med fun light eller en kyckling file. Andra bra protein källor med låg fett % är fisk,vissa sortes kött,keso,lätt kesella och äggvita. Jag kompleterar även mitt protein intag med rent vassle protein. Jag försöker att äta var tredje timma,max var fjärde för att hålla en så bra insulin nivå som möjligt under dagen.

Det finns nog lika många dieter som det finns människor så det gäller att hitta ett sätt som fungerar för just dig.


Kommentarer
Postat av: Linda

Hello tjejen! 1500kcal låter väldigt lite i mina öron. Jag hoppas inte du ligger så lågt nu. Var rädd om dina muskler tjejen. Bra att ha dem när det är dax för den RIKTIGA dieten. Hör av dig snart så vi får ta den där promenaden. Är du hemma i mellandagarna? KRAM Linda

2009-12-18 @ 15:10:01
URL: http://milleding.blogspot.com/
Postat av: Ulle

Nej det e väl i mitten på dieten ngn gång men måste alltid ligga väldigt lågt för att det ska hända ngt alls,tyvärr:( Japp vi e hemma precis hela julen,julafton e väl enda dagen som e uppbokat;) Kram

2009-12-19 @ 00:26:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0