Ons,Tors och lite Fre.

Onsdag!
Vaknade vid 08.00.
Nova hur pigg som helst medan hennes mamma var super trött. Hostmed gör mig alldeles groggy och super trött. Anna är fortfarande sjuk så lunchen hos henne blev inställd. Istället planerade jag,Marie och Matilda att ta med oss de små till djurparken under eftermiddagen. Marie var lagom smart att kolla upp om det var öppet,resultatet blev STÄNGT. Fick snäll planera om våran eftermiddag. Det blev varm choklad och kanelgifflar i statsparken istället. Riktigt mysigt.

Svårt att få alla barn att titta in i kameran samtidigt.


Noel gör nr två lagom på lekplatsen,mutar med bulle för att han skall ligga stilla.


Kör bil


Resten av eftermiddagen blev lugn och stillsam,min hosta vill inte riktigt ge med sig. Har inte kunnat träna på hela veckan. Jag som sett fram emot att komma igång igen efter förra veckans förkylning. Nu får jag bara hoppas på att kunna börja ordentligt igen på Måndag.

Torsdag!
Idag kom barnen, jag är så lycklig. Känner mig inte hel när de inte är här. Nu känner jag mig komplett.
Mamma skulle passat Nova medan jag körde till Gislaved men när hon kom så mådde hon inte så bra och föreslog att hon kunde hämta barnen istället. Sagt och gjort,mamma åkte till Gislaved och jag och Nova åkte och handlade och fixade lite pannkakor tills banen och mamma kom. Gjorde faktiskt en lite nyttigare variant av pannkakor. Inget fett och grahamsmjöl istället för vanligt mjöl. Serverade dem med sockerfri sylt och keso. Faktiskt väldigt uppskattat. Ett bra mellanmål.
Baby har varit ledg ifrån jobbet idag för att han skulle ut och jaga. När han kom hem vid 16.00 så sken han som en sol,han hade skjutit sitt första rådjur. Samtalsämnerna var inte jätte varierande under kvällen, han va så lycklig:-)
När han kom hem så gick jag och de "stora" barnen till Ramnaparken och lekte några timmar på lekplatsen, mysigt att få vara med dem själv ibland. Utan både Nova och baby,tror att vi behöver det allihopa ibland. Nova blev så glad när vi var tillbaka. Kokade oss varm choklad och gjorde varma smörgåsar till kvällsmat, smarrigt och lite mysigt.
Innan läggdax så läste jag och Julia igenom hennes läs läxa sen var det godnatt saga som gällde. "Håkan och bebis mysteriet" en super mysig bok.





Lite Fredag!
Vaknade lika trött idag,sablar hosta och medecin.
Barnen var dock väldigt pigga så det var bara att pallra sig ur sängen. Hade även lovat att vi skulle gå på sångstunden på biblioteket så så fick det bli.
Nova tyckte att det var roligare idag, kanske kände hon sig lite tryggare när stora syskonen var med eller så kände hon väl igen sig lite sen förra Fredagen. När det var dax för "Björnen sover" så kröp Nova med sina större syskon och de större barnen och va även hon en liten björn,så gulligt.

Björnen sover


Nova är inte så blyg av sig, sitter mitt i ringen.


Lek farbron.



Kommentarer
Postat av: Sandy

hej ulrika! vi hade ju planerat att ses idag, men båda verkar glömt det! jag mår iaf pyyyyyton för tillfället så e sjukskriven, sven är tillfälligt pappaledig. mysigt ni ser ut att ha det! hoppas vi kan joina er på den sångstunden ser roligt ut! mm, varm choklad, det ska jag nog göra sen...har inte ätit mkt idag, inget sug :( jobbigt. ingen mer graviditet här ;) glömt hur jobbigt det är o må så här...extra jobbigt nu när man tänker på engla hela tiden! hoppas vi ses snart iaf!! KRAM

2008-10-10 @ 18:21:28
URL: http://dandy84.blogspot.com
Postat av: Hanna Engman

Håkan råkan och bebismysteriet läses här hemma med. En riktig toppenbok!

Vad mysig Nova är där mitt i ringen! Hihi!

2008-10-10 @ 20:38:21
URL: http://fruengman.blogg.se/
Postat av: Jenco ♥

Lekfarbrorn ser riktigt religiös ut!

Hihihi!

Nova är så söt och det är de stora underverken oxå.

Den grekiska pyttipannan verkar god, det måste vi nog testa.

2008-10-11 @ 21:17:27
URL: http://jencobloggar.blogg.se/
Postat av: Maja

Så söta bilder på barnen.....Hoppas ni haft det mysigt...måste höras imon. Hinner kanske ta fikan innan barnen ska hem.Pöööss

2008-10-11 @ 22:04:33
URL: http://majjans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0