Nu var det länge sedan...

Ja nu var det ett tag sedan jag bloggade,sorry för er som följer mig:-)
I lördags hände det inte många knop på Regementsgatan. Det regnade precis hela dagen. Det blev endel spel averkade under dagen. På kvällen blev det stjärnor på is och massa godis. Hela familjen var samlad i soffan. En så härlig känsla. Julia hade varit hos mamma en stund under dagen och kom hem med en jättefin nybakad kaka som de hade gjort,så stolt hon va.





På Söndagen var det mycket finare väder men fortfarande stillsamt på Regementsgatan. Denna dagen höll vi mestadels till på lekplatsen och även idag hela familjen. Så mysigt. Jag är så känslosam de dagar som barnen åker till sin Pappa,vill inte att dagen skall gå. Men även denna dagen gick och det blev dax för de "stora" barnen att åka. De söndags kvällar som de åker är jag inte en rolig människa att umgås med. Tårarna slutar inte att rinna.

Måndagsförmiddagen var stillsam,gjorde morgonbestyren i lugn och ro. Vi skulle ha varit på frukost hos Anna och Ellen men Nova hade spyt kvällen innan så vi vågade inte chansa, det hände inte mer så vid lunch tid så mötte vi upp Mariana och hennes lilla goding Rasmus i Knalleland.Den ungen är verkligen ALLTID glad. Vi kikade runt i lite affärer. Hittade bla en fåtölj till Nova som jag letat efter. Perfekt nu när hon snart fyller 1 år den lilla hönan. Kunde inte låta bli att ge henne den direkt,gud så glad hon blev.


Igår kväll så var det visning på lägenheten. Jag hade så höga förväntningar och planer. Men vi behövde inte att vara där länge innan Peter hade bestämt sig för att det inte alls va lägenheten han skulle kunna bo i,jag förökte verkligen att intala honom om hur bra det kunde bli men det gick inte att ändra på honom. Så igår kväll va jag ganska tvär.

Hade ställt klockan på väckning i morse för att vi skulle möta upp Anna och Ellen på öppnaföskolan idag. Nova sov till 08.45 och jag hade inte hjärta till att väcka henne så vi blev lite sena. Det är så typiskt att hon skall sova så länge de dagar somvi skall iväg.
Marie och Mora Nisse kom dit iaf idag så jag blev glatt överraskad när hon ringde och sa det. Alfon fylde 1 år idag så det var kul att även träffa honom och hans mor Matilda. Julia och hennes dotter Selma kom idag även dom så vi blev många runt fikabordet idag,verkligen jätte mysigt.



Ni som följer oss blir inte förvånade över att Ellen sov även idag:-)




Igår I Knalleland så köpte jag även nya sängkläder till Nova som visade sig vara för små så efter öppna förskolan idag så promenerade jag och Nova till Knalleland och bytte dem. Fick oss en ganska bra promenad. Nova sov nästan hela vägen.
Nu kommer snart lilla mamsen hit för lite middag,sen skall jag slinga hennes hår. Hur hon vågar släppa sitt hår i mina händer kan bara hon svara på:-)

Kram

Kommentarer
Postat av: Jenco ♥

Se där ja, nu var du tillbaka igen!

skönt

Letar ni annat boende? Större?

2008-10-14 @ 16:14:02
URL: http://jencobloggar.blogg.se/
Postat av: Maja

Så fiiin hon blev i den nya fotöljen;-)

Håller tummarna att du får P att tänka om..hihi Kraaaaaaaaaaaaaamen

2008-10-14 @ 16:34:27
URL: http://majjans.blogg.se/
Postat av: Ida och Wilma :)

ååå den är så söt den fotöljen,vart och kollat på den till Wilma oxå :) men finns ingen plats för detta ännu.Wilma har oxå den tunikan med leggings fast större stl som hon kan ha till nästa höst haha :P jag shoppar alltid 10 stl för stort. Men bra att ha på lager. Vi måste ses en dag . Ta lekborgen eller nåt roligt för barnen :) Hade bra kramar Ida och Wilma

2008-10-14 @ 22:29:23
URL: http://idakettil.blogspot.com
Postat av: Hanna Engman

Så fina bilder, vilken god kaka Julia bakat!!!

skrattar gott åt Ellen, så söööt!!!

2008-10-15 @ 16:53:36
URL: http://fruengman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0