Nova är sjuk:-(

I Söndags hade vi stor främmat ifrån Småland, Linda och hennes små tjejer kom runt 10.00. Det blev lek,bus och fika. Innan de for hemmåt igen så tog vi med våra barn till Mc donalds,alltid lika uppskattat. Det var så roligt att träffas igen,kändes dock inte som att det va så länge sedan. Flickorna hade blivit så stora. Jag och Linda gick gravida med Anton och Ella samtidigt och på den vägen är det.

     

  

Igår åkte jag och barnen upp till öppnaförskolan en runda. Nova blev sämre så vi stannade inte så länge. Vi skulle haft kalas även denna em men vi ställde in det. Istället satte jag Nova i vagnen och banen på var sin cykel och begav oss ut på en lång svettig promenad. Nova är inte stilla en sekund hemma så för att få henne att vila lite iaf så får det bli vagnen. Vi var hemma nästan samtidigt som Baby så vi lämnade bara över Nova till Pappa sen följde de stora med mig till Gymet. Lekrummet på gymet är ett barns paradis,kan jämföras med mig med godis sleven framför karamellkungen:-).
Jag tränade ett core pass, kände mig i ganska bra form så det gick kanon.
På kvällen(lagom till att vi skulle gå och lägga oss)vaknade Nova med ett gallskrik, hostade och yrade. Jag ringde sjukvårdsupplysningen. Tanten i andra änden tyckte att jag skulle vänta tills i morgon(vilket är idag) för att det bara fans en läkare på akutmottagningen och väntetiden skulle bli lång. Nova somnade om efter ett tag och sov sedan hyffsat bra under resten av natten.

I morse ringde jag vc och fick en tid i em. Jag körde de stora barnen till Gislaved till sin pappa sen åkte jag hem och satte Nova i vagnen i hopp om att hon skulle sova en stund. Men icke. Hos läkarn visade det sig att vår lilla höna fått öroninflamation. Så penicilin och host med blev det. Satt nog i 2 timmar på Apoteket för att läkarn skrivit fel dosering på båda flaskorna,grrrr. NOva hade vid det här laget fortfarande inte sovit en blund på hela dagen.
När Baby kom hem så hoppade vi i gympaskorna och satte Nova i vagnen,NU somnade hon äntligen. Lilla hönan som MÅSTE vila nu när hon är sjuk,hmmmm. Vi gick en rask långpromenad runt stallet och Gässlösa,gött men kallt.
Ikväll har baby lagat middag, så gott. Fläskfilegryta med ris,kokt blomkål och brocoli. Mumma.

Nu väntar soffan på mig.

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0