Höst rusk och massa fika.

Måndag!
Idag skulle vi få frukost gäster iform av Anna och lilla Ellen. Vi hade planerat att de skulle komma vid 08.00 för att ta en promenad tillsammans innan vi skulle avnjuta lite frukost. När jag vaknade så öste regnet ner utanför fönstret. Jag som verkligen hade behövt en långpromenad efter helgens alla godsaker:-(
Istället kom de vid 09.00. Alltid lika trevligt när de är på besök. Nova hade vaknat redan kl05.00 och vägrat somna om så lagom till att Anna och Ellen kom så sov Nova.



Eftermiddagen blev stillsam. Uträttade lite ärenden på stan. När Baby kom hem så åkte jag till gymet och körde ett core pass. Välbehövligt vill jag lova.

Tisdag!
Natten har varit fruktansvärd. Nova vaknade vid 23.00 igår kväll och var husteriskt ledsen. Det gick inte att få henne att somna om i sin egen säng så Peter "åkte" ut på soffan och Nova in i våran säng,där hon somnade direkt. Hon sov gott resten av natten medan jag inte kunde somna helt. Jag var så nervös att hon skulle rulla ur sängen eller vakna och krypa iväg. Jag hade bunkrat upp med kuddar runt hela sängen men kunde ändå inte komma till ro. För många är det nog ganska vanligt att ha sina barn i sängen men jag kan tillägga att inga av mina barn har sovit bredvid mig från att de varit 3 månader, så för mig blev det jätte jobbigt. Hoppas att detta var en engångs förteelse för idag har jag gått i sömnen hela dagen käns det som.
Vid 09.30 åkte vi upp till öppnaförskolan. Nova "tulltar" runt för sig själv,intresserar sig inte ett dugg över vart jag är. Hon älsakar de små dockorna,att se henne lägga dom i vagnen och köra iväg får mig att inse att hon börjar bli så "stor". Hon fyller 1 år på Torsdag och jag undrar så vart tiden har tagit vägen???



Anna och Ellen


Julia med sin Selma.



Sångstund!

     

Åkte hem en snabbis för en timmas vila sen bar det av till Noel som fyllt ett år,kalas och fika. Maries kompis "Siv" och hennes son Nilsvar där,samt Jag och Anna med våra barn.
Det var verkligen kafferep. Sju sortes kakor var upplagda, och vilka kakor sen...UnDeRbArA. Jag återkommer med receptet på en banan och choklad kaka senare.

Födelsedags barnet!


Finn ett fel:-)


Mor och dotter på kalas!


Jag hade handlat för att baka till Novas kalas men efter denna fikan så var jag inte jätte sugen på det,men måste man så måste man. Så i eftermiddag har jag bakat två Silviakakor och 2 sattser Choklad muffins med smält choklad kräm på. Ser mumsiga ut men få verkligen inte ner en enda bit, står mig upp i öronen.

Skulle ha tränat idag men efter all sömnbrist så hoppar jag över det idag....

Kram

Kommentarer
Postat av: Sandy

Låter smarriga kakor ;) Ska du ha nåt kalas för Nova? Önskar hon sig nåt särskilt?! ;)

Mår pyton här hemma, men om Nova har kalas ska vi försööka komma såklart!

2008-10-21 @ 18:38:36
URL: http://dandy84.blogspot.com
Postat av: Maja

Duktig du varit:-)

Och Finn 5 fel var ju bäst..haha

Hoppas du hade det bra i Växsjö...kraaaaaaaaaaam

2008-10-21 @ 19:07:12
URL: http://majjans.blogg.se/
Postat av: Wilma

Söt Nova är :)

Får ta och gratta henne en dag när ni kan oxå :)

Hade bra och grattis till Nova på 1 års dagen om vi inte ses då :)

2008-10-21 @ 20:08:40
URL: http://idakettil.blogspot.com
Postat av: Maja

Du har blivit utmanad, läs min blogg!!!;-)

2008-10-22 @ 10:54:33
URL: http://majjans.blogg.se/
Postat av: Hanna Engman

Nu blev jag hungrig, såg frukostbilden!!! Grrr! ;-)

Kom på idag att jag skulle hälsat på dig i måndags-tisdags...

Det har varit lite mycket nu så jag har totalt glömt detta! Förlåt!!! I can tell you later what´s up...

Kanske kan peta in en dag efter löning?

Dina goingar kommer väl imorgon va?

Kramar i massor!!!

2008-10-22 @ 11:32:08
URL: http://fruengman.blogg.se/
Postat av: Mor Tuta

Vilken sabla frisyr min son har. ser ut som ett litet troll eller en rumpnisse

2008-10-22 @ 20:35:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0