Firande av våran 1 åring!

Ja här har det firats kan jag lova:-)
Nova fick några paket av oss på morgonen men vi ville vänta lite med endel tills syskonen skulle komma. Vi åt lunch på Thai Path, super smarrigt som vanligt. Sen bar det av till tatueran,med mig hade jag Nova och Peter. Är så glad för att jag äntligen gjort den.
På eftermiddagen dök de "stora" yrvädern upp och vi fortsatte firandet med glass,jordgubbar,paket och sång.

Snöret var nog roligast;-)
 

Syskonen tre...


Fredag!
Hade inte sovit så mycket under natten för Nova har börjat att hosta,hade henne hos mig i stort sätt hela natten,hua vad trött jag var när klockan ringde. Hade ställt den för att jag skulle gå och köra Step/styrka så det var bara att pallra sig ur sängen och försöka få i sig en banan. Som alltid så var passet enormt bra.
Vid 13.00 kom Marie och Anna med sina små gryn för att grattulera Nova.
Nova fick en papegoja i trä med en pinne på som hon själv kan "köra", super kul va den. Hon fick även ett träpussel och en Molly Mus bok. "Tack snälla för fina presenter mina vänner."
Nova hade vid den här tiden blivit mycket sämre med sin hosta och även börjat snora lite så hon sov medan vi fikade, stackars lilla hönan.

Och stackars Noel som hade klätt upp sig så fint för Nova dagen till ära...


Ellen var allt vaken en lite stund iaf...Även Ellen hade klätt sig i finaste
"festblåsan",gullunge.


Paket öppning...


När våra gäster lämnat oss så var det bara att börja att förbereda för nästa kalas som skulle hållas om några timmar.
Lagade Tacopajer med diverse tillbehör,tårta behövde jag inte baka för det hade Pappan i familjen tillsammans med sin dotter varit och beställt. Nova skulle had det bästa och hon skulle själv få välja sin tårta sa han.Första barnet och första tårtan, ja ni kan ju tänka er själva:-)
Vi 18.00 anlände Mina föräldrar och Peters syster L med sambo D. Peters mamma ville inte komma för att hon var rädd att Nova med sin hosta skulle smitta ner henne,likaså Peters andra systrar. Så vi blev inte så många. Mer mat och tårta till oss andra. Novas kusin Emilia kom senare på kvällen,hon hade varit på sitt första disco.
Nova fick Pengar och bokhylla av sin Morfar,Pengar och kläder av sin Mormor, Super fina kläder ifrån ZARA av Faster med sambo och en spelande stor snigel av kusin Emilia. "Tack alla för super fina presenter till vår dotter"

The cake


Äter själv...


Matar mamma och mamm ser ut att njuta:-)


Med Pappi


Mys med Morfar


Kramas med Momor är mysigt.


Faster L med sin Hunk


Mor och Son



Kommentarer
Postat av: Maja

Sååååå mysiga dagar....och så fiiiiina bilder. Tårtan var jättefin som Nova valt..;-) Kraaaaaaaaaaaaaam

2008-10-26 @ 08:25:17
URL: http://majjans.blogg.se/
Postat av: Hanna Engman

Vilka härliga bilder från kalaset! :-)

2008-10-26 @ 13:20:11
URL: http://fruengman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0