Äntligen!

Ja äntligen är jag frisk nog att jag kunde börja träna igen. Fick ställa klockan på väckning för att svärmor skulle passa hönan medan jag startade dagen med ett tufft morgon pass på gymet,step/styrka. När klockan ringde så var jag jätte trött,kom nästan inte ur sängen. Men gud så skönt och kul att träna igen bara jag pallrat mig dit.
Nova hade varit jätte snäll mot sin Farmor under tiden som jag varit borta. Hon var dock väldigt trött när jag kom hem,så för att hon skulle komma att orka med dagens mamma lunch så fick hon snällt sova en stund.
Medan Nova sov kunde jag i lugn och ro både äta frukost och duscha,det är en härlig känsla att kunna göra de sakerna utan att ha ett barn som drar mig i byxorna eller bankar på toalet dörren.

Dagens lunch var hemma hos Anna och lilla Ellen. Hör och Häpna: Ellen var VAKEN under hela lunchen:-)



Indiskt var det på menyn idag, var lite skeptisk till en början. Jag och Peter beställde Indiskt för ett tag sedan och ingen av oss tyckte att det var gott,snarare totalt tvärt om. Nu efter att ha smakat på denna gudomligt goda gryta insåg jag att vi fått "dålig" Indisk mat den enda gång som vi  förut ätit det.
Vi hade 7 triss lotter denna Onsdag och fick en vinst på 75kr så nästa vecka för er som inte kan räkna så har vi 6 st att skrapa:-)
Vi fick efterätt idag också. Fruktsallad och Päron/Vanilj KESO. Denna keso var så otroligt god,smakade nästan lite glass. Jag skall prova den till pannkakor en dag,måste vara underbart gott. Det bästa av allt, bara 3% fett;-)

Fler som tyckte som jag.




Noel fyller 1 år på Söndag och under förmiddagen idag så kom jag på att jag och Nova inte kommer att träffa honom innan sin stora dag,förutom denna Onsdag hos Anna och Ellen. Som tur var hade jag förberett lite presenter till lill killen så det var bara att börja och paketera in. Jag hade förstorat ett kort på Noel och köpt lite böcker. Tror att det blev uppskattat av både mor och son.



I dag skall Nova gå på 1 års kontroll och ikväll skall jag träna Afro Dance...Jag återkommer om detta.

Kram

Kommentarer
Postat av: Maja

Afrodance låter skoj:-)

2008-10-16 @ 10:06:56
URL: http://majjans.blogg.se/
Postat av: Hanna Engman

Den där Ellen alltså...vilken sötnos!!!

2008-10-16 @ 14:08:25
URL: http://fruengman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0