Veckan som gått...

I onsdags morse kom svärmor i vanlig ordning för att passa Nova medan jag var på gymet och tränade step/styrka. Ni som bor i Borås borde verkligen prova detta passet. Jag tränar på Studio aktiv. Det är verkligen världens bästa pass. Kondition och styrka i ett och samma pass och man är verkligen helt slut i kroppen efteråt.
Det blev bara hem och hämta Nova och äta lite frukost. Satte sen Nova i vagnen för att promenera till Marie och Noel på Hestra, tillsammans med dem fortsatte vi promenaden till Knalleland, jag skulle till Gymgrosisten för att köpa protein pullver och marie till Willys. Det blev en lång promenad hem sen.
Mamma kom vid 18.00 för att passa Nova en stund då jag hade bestämt med min kära svägerska L att vi skulle gå en promenad så denna Onsdag kan jag verkligen skryta om att jag rört på mig bra.
Mamma hade fixat iordning middag tills vi kom tillbaka och detta lagom till att Bonde söker fru började.

I Torsdags var det min tur att ha mamma lunchen så på morgonen åkte jag och Nova ner till Ica maxi för att handla. Det blev Lasange och en sallad,enkelt och gott. På trissen vann vi 50 kr så nästa vecka hos Anna blir det 5 lotter att skrapa.

Denna Torsdags kväll va det även pepparkaks bakning hos Malin i Ulricehamn. Anna hade fixat paj och vi passade på att fira Marie som fyllde 30 år i Tisdags. Det blev raffiga underkläder och en stickad mössa i present. "Marie! Du behöver inte ha på dig mössan och underkläderna samtidigt!"
Efter god mat och firande så var det dax för bakning. Guuud så mysigt det var. "Tack söta Malin för att jag blev inbjuden till denna mysiga kväll!"

Hela bakgänget!


Ser farligt ut!


Marie i en a sina presenter!


Nova bakar också såklart!


Endel av bagar gänget!


Ellen bakar i en mer liggande form!


Glad påsk passar verkligen in i pepparkaksbaket,bara midsommarkransen som fattas!

Kommentarer
Postat av: malin

Ni måste komma o äta upp alla pepparkakor innan jag gör det själv!!! Kan ju ta några till kaffet på onsdag. =) Jag kommer gärna den 11, det låter supertrevligt!

2008-11-30 @ 18:34:29
Postat av: Ida

Du är så duktig som tränar så mycket medans jag sitter här och sväller upp mer och mer.Men man måste få orken och tiden som inte finns i detta huset.Jobbigt...

Sötnos Nova har ännu inte fått sin 1 års present,hoppas få träffa er så man kan ge den till lillan :) Hade bra kramar Ida och Wilma.

2008-12-01 @ 23:34:37
URL: http://idakettil.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0