Sablar också!

Jag som har bloggat lite varje dag för att sedan bara lägga ut lite bilder,BORTA!
Ja ja,jag får försöka att använda det lilla som finns innanför  lilla pannbenet.

Onsdagen började med att svärmor steg in innanför tröskeln runt 07.30. Hon skulle passa Nova medan jag körde step/styrka, snällt av henne att komma så tidigt. Passet va i vanlig ordning super duper bra. Det blev bara till att åka hem och duscha sen bar det av till Anna och Ellen på Onsdags lunch,super smarrig kycklinggryta och pasta. Nivån på våra samtalsämnen denna Onsdag var inte hög, men gud så roligt det var. Tyvärr ingen vinst på Trisslotterna,Första gången som vi inte vinner någonting alls.
Vi var hemma ungefär samtidigt som Peter, på hans förslag så åkte vi till Knalleland en runda. Bäck svart och ösregn ute, vi blev inte borta länge.

Softar med Noel


Matar Ellen.


I Torsdags morgon var det faktiskt lite sol ute så jag passade på att gå en långpromenad med Nova i vagnen innan jag skulle köra ett core pass på gymet. Vi gick rundan runt Parkstan,Getängen,Knalleland,stan och till sist hem. En lång och bra runda.Mamma passade lillskruttan under tiden som jag tränade core, "Tack snälla mamma för att du ställer upp så mycket på mig och dina barnbarn,jag älskar dig!" Efter passet så blev det bara att åka hem och duscha och packa in mig och Nova i bilen. Vi var bjudna på fika på Hestra hos Sara och Kalle. Marie och Noel var också där. Vi blev bjudna på super duper god kladdkaka som låg i små aluminium formar. Barnen lekte snällt på golvet. Nova blev stört förälskad i lilla Kalle, hon skulle krama och pussa på honom hela tiden, så söta.



Efter god fika bar det av till Knalleland,Willys faktiskt. Hade bestämt mig för att storhandla. Tror att jag äter så dåligt med lagad mat för att vi inte har det hemma,men nu skall det bli ändring. Blev pasta och köttfärssås på em till mig och Nova.
Kvällen blev lugn framför tvn,Peter jobbade lite extra och var inte hemma fören sent.

Äntligen Fredag. Baby va hemma ifrån jobbet idag så jag beslutade mig för att köra step/styrkan på morgonen istället för på em. När jag kom ner till gymet så ser jag till min stora fasa att det inte var Christine som körde passert. Hur skulle nu detta gå? skulle jag bli trött ändå? skulle det bli roligt?
Negativ ställde jag mig vid brädan och vi körde igång. Fasen att man skall vara så negativ, passet var ju hur kul som hellst  och sketa jobbigt.
Väl hemma igen så blev det till att äta frukost med resten av familjen, lägga Nova för en liten tupplur,röja och plocka.
Vid lunch åkte vi tll Thai Path och åt,sablar vad gott det är. Jag älskar verkligen Thai mat. Vihade planerat att åka till Knalleland efter lunchen men när vi kommer till bilen så ser vi att vi har fått punktering. Kör då på fäljen till närmaste tapp,fyller på luft,åker hem och hämtar vinterhjulen och till sist till en bilverkstad som fixar bytet.
Det blev alltså ingen Knalleland.
Hör och häpna,men jag var faktisk och körde ett step/styrka pass till. Denna gång med instruktör C som nu var tillbaka.
Behöver jag säga att jag var helt slut när kvällen kom.
Soffan,god mat och godis.

Thai lunch



Kommentarer
Postat av: Maja

Glöm inte maila mig lösen gumman;-) Puss o ha en skön lördag

2008-11-15 @ 13:10:43
URL: http://majjans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0