Jul helgen...

Lördagen Den 20 e December så hade vi vårat första julaftonsfirande. Julia och Anton är hos sin Pappa i år under julen och det käns jätte jobbigt. Men inget som barnen själva tyckte. "Det är ju bra mamma,då kommer ju tomten två gånger"
Planering och julmats lagning blev det under hela dagen iaf. Baby va ute och jagade så det blev jag och tre barn till att fixa. Fick sån hunudvärk lite senare under dagen men som tur väl va så kom pappa ifrnån skogen hem och med sig hade han  Morfar.
Jag tog mig faktiskt tiden för en långrunda utan barn...bara mp3n och jag.Så otroligt skönt.
Lillebror och Mormor kom vid fyra och sen va allt i full gång... Mat,Tomte, Jullappsöppning, godis ätande osv...
När barnen lagt sig så tog faktiskt jag och lillebror oss en lång,svettig promenad runt Hestra och Tullen, så skönt efter all mat.

                                                  Nova va inte ett dugg rädd för tomten,pussa skulle hon göra...

     


Dan före doppare dan blev som de flesta andra mornar ganska tidig.
Skulle möta upp tjejerna på stan,dvs Marie och Anna. Vi shoppade de sista julklapparna och va på Viskan och åt lunch. Så mycket folk över allt men ändå så trevligt det va denna dag... Lillebror ramlade in på Viskan han också, mysigt.
Alla gick sedan åt varsina håll utom jag och lillebror. Vi fortatte lite på stan innan vi gick hemåt.
På kvällen blev det plankstek och frågespel. Det slutade dock med att Baby slocknade i soffan medan jag och lillebror bara läste frågor och svar...Ja något lär man sig väl alltid.

Kommentarer
Postat av: Maja

Vad mysigt ni verkar ha haft det...saknar er..måste ses snart...Pööösss

2008-12-26 @ 11:25:21
URL: http://majjans.blogg.se/
Postat av: Jenco ♥

Det är ju aldrig fel när tomten kommer TVÅ gånger! Fuskit ju!!??

Hoppas att riktiga julafton oxå gick bra!

Gott slut på detta året!

2008-12-26 @ 21:08:38
URL: http://jencobloggar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0